пʼятницю, 27 березня 2020 р.

П'ятниця, 27.03.2020
5-А - українська мова

Тема: Другорядні члени речення. Тренувальні вправи.


Виконайте тест.

1. Розділ науки про мову, що вивчає словосполучення і речення, це:
    а) синтаксис;    б) пунктуація;    в) фонетика;    г) лексикологія.
                                                                      
2. Словосполучення складається з:
а) рівноправних слів;   
б) поєднання самостійної частини мови з прийменником;
в) головного слова і залежного;       
г)  поєднання прийменників і сполучників.

3. Вкажіть, у якому рядку є тільки словосполучення:
а) зимовий сон; бачить сни; спить міцно;                                                                      б) зима настала; прийшла несподівано; зустріли радісно;                                      
в) міцний мороз; вітри і вітренята; пильно придивлялися;
г) блискучий сніг; над деревами; прощалися з сумом.

4. Речення
а) виражає закінчену думку; 
б) називає предмет, явище або процес;
в) поєднує в собі два слова: головне і залежне;          
г) складається з групи слів.

5. Граматичну основу речення становлять:
 а) означення і підмет;                                                       
б) присудок і додаток;
в) підмет і присудок;                                                       
г) присудок і обставина.

6. У реченні В колиску дар пісень тобі поклала доля  граматична основа:
 а) дар пісень;   б) поклала доля;   в)  поклала в колиску;  г) поклала дар.

7. Вкажіть рядок з односкладним реченням (реченням, у якому є лише підмет або лише присудок):
а) Літо дбає, зима споживає.                 
б) Люблю печальну осінь в ріднім краї.
в) Хто не жалує тварини, не пожалує й людини.      
г) Випав сніг – бережи ніг.

8. Другорядні члени речення – це
а) підмет, присудок, обставина;                    
б) означення, обставина, присудок; 
в) означення, додаток, обставина;                
г) підмет, додаток, присудок.

9. Вкажіть речення, у якому є всі другорядні члени:
а) Сонце золотило далекі пагорби.                                                                              
б) Верхівки сосен у лісі світилися сонячним багрянцем.
в) Рідні пісні навіювали спомини.                                                             
г) Змалку треба шанувати рідну мову, народну пісню.

10. За метою висловлювання речення бувають:
а) розповідні, питальні, окличні;               
б) розповідні, питальні, спонукальні;
в) розповідні, питальні, складні;               
г) розповідні, окличні, спонукальні.

11. Виконайте синтаксичний розбір речень (підкреслити в реченнях усі члени):
а) Сивенький вечір стукає у двері. 
б) Рожева хмарка в срібній оболонці на обрії  розрослась.

Ця робота є важливою. Поставтеся до неї, будь ласка, серйозно і відповідально. Прошу вас відправляти мені файли, які б дивилися прямо на мене, а не вбік.
Дякую.

6-А, 6-Б - українська мова

Тема: Прикметник. Узагальнювальний урок.

Тестові завдання
1.Прикметник – це самостійна частина мови, що
А) відповідає на питання хто? що? і означає предмет
Б) означає дію предмета і відповідає на питання що робити?
В) відповідає на питання який? чий? і називає ознаку предмета
2. Початкова форма прикметника – це
         А) називний відмінок множини
         Б) називний відмінок однини чоловічого роду
         В) називний відмінок однини жіночого роду

3. За значенням розрізняють такі групи прикметників
         А) якісні, відносні, власні
         Б) відносні, присвійні, загальні
         В) якісні, відносні, присвійні

4. Усі прикметники – якісні у рядку…
         А) смішний, цікавий, дідів
         Б) веселий, дерев’яний, синій
         В) гучний, наполегливий, далекий

5. Які прикметники за значенням не мають ступенів порівняння?
         А) якісні та відносні
         Б) відносні та присвійні
         В) якісні та присвійні

6. Прикметник, вжитий у словосполученні материнська пісня відноситься до якої групи прикметників ?
         А)  якісні
         Б) відносні
         В) присвійні

7. При утворенні найвищого ступеня порівняння допущено помилку. Вкажіть рядок.
         А) найцікавіший
         Б) найбільш цікавий
         В) найбільш цікавіший

 8. Прикметники мають такі граматичні ознаки (за чим вони змінюються
         А) рід, число
         Б) рід, час, відмінок
         В) рід, число, відмінок

9.  Знайди рядок, в якому не допущено помилки при написанні складних прикметників
         А) деревообробний,  п’яти річний, мало забезпечений
         Б) м'ясо-молочний, польсько-український, чорно-білий
         В) військовополонений, південносхідний, давньо-український

10. У якому реченні прикметник вжито у переносному значенні? (Питання має 2 правильні відповіді). Випишіть словосполучення з цими прикметниками, виділіть головне і залежне слово.
       А) У моєї сестри Ганнусі заячий характер.
       Б) Оленка купила в магазині дуже кислі яблука.
       В) У мене після перебуванні на морі з’явилась шоколадна засмага.
       Г) Двері зачинені на залізний замок.

11. Накресліть у зошит таблицю на три колонки і доберіть по три приклади до кожної колонки. Складіть із одним словосполученням речення, підкресліть головні та другорядні члени речення.
ЯКІСНІ ПРИКМЕТНИКИ
ВІДНОСНІ ПРИКМЕТНИКИ
ПРИСВІЙНІ ПРИКМЕТНИКИ
Наприклад: високий дуб
Металева брама
Мамині руки







7-А, 7-Б - українська мова.

Тема: Написання прислівникових сполучень.


1. Прочитайте правила на с. 143 підручника про те, що називається прислівниковим сполученням.

2. Опрацюйте (прочитайте) табличку "Найуживаніші прислівникові сполучення" на с.143-144.

3. Виконайте письмово перше і друге завдання вправи 413.


5-Г - українська література.


Повторити напам'ять вірш Т.Шевченка "За сонцем хмаронька пливе".


Немає коментарів:

Дописати коментар