середу, 25 березня 2020 р.

Вівторок, 24.03.2020.
5-А - українська мова.

Тема: Означення. Тренувальні вправи.

1. Пригадайте, що називається означенням.


Презентация на тему: "Означення Мета уроку: - повторити про ...

2. Записати речення. Визначити головні й другорядні члени речення. Підкреслити граматичні основи, додатки та означення. З’ясувати, якими частинами мови виражено означення.

Блакить мою душу обвіяла. Підносяться до світла і добра мої думки. Правічну думу думають ліси. Зронило сонце бурштинову краплю. І найменший волос свою тінь кидає. З однієї квітки бере бджола мед і змія яд.

3. Домашня робота: вправа 97- письмово І-ше і ІІ-ге завдання.


5-Г - українська мова
Тема: Обставина як другорядний член речення.

1. Перегляньте відеоурок за посиланням: https://www.youtube.com/watch?v=dK5cOvl2hyU&list=PLJpLIecpiPD-K3p9T76g9kD-m7pt-SbPx&index=17&app=desktop з 5 хвилини 47 секунди. Хоча, якщо є бажання та натхнення, можете переглянути увесь)))

2.Уважно прочитайте правила на с.155 підручника. Запам'ятайте, на які питання відповідає обставина, як вона підкреслюється.
3. Виконайте вправу419 2-ге і 3-тє завдання письмово в зошиті.


6-А - українська мова.
Тема: Правопис складних прикметників. Тренувальні вправи.


Тести для самоконтролю

1. Позначте рядок, у якому всі прикметники треба писати через дефіс

А десяти/разовий, унтер/офіцерський, легко/атлетичний, вузько/діалектний
Б м’ясо/молочний літературно/художній, масово/політичний, жовто/гарячий
В дерево/обробний, воєнно/стратегічний, свіжо/зрубаний, червоно/гарячий
Г науково/технічний, навчально/виховний, гіркувато/солоний, діалектико/матеріалістичний.

2. Через дефіс пишуть усі складні прикметники в рядку

А криваво/червоний, одно/циліндровий, південно/західний, різко/окреслений
Б світло/рожевий, світло/чубий, авто/транспортний, науково/технічний
В гірко/солоний, віце/адміральський, атомно/молекулярний, сніжно/білий
Г біло/сніжний, критико/бібліографічний, кисло/молочний, східно/український.

3. Разом пишуть усі складні прикметники в рядку

А фізично/розвинутий, ніжно/блакитний, судно/будівний, воєнно/
політичний
Б давньо/грецький, ракето/будівний, нафто/переробний, електро/технічний
В кисло/молочний, західно/український, радіо/фізичний, аграрно/сировинний
Г східно/український, хіміко/біологічний, вогняно/червоний, темно/шкірий.

4. Разом пишуть усі складні прикметники в рядку

А сліпучо/білий, буряко/збиральний, культурно/освітній, товарно/матеріальний
Б мовно/стилістичний, північно/кримський, темно/зелений, мовно/літературний
В двадцяти/тисячний, західно/український, жовто/гарячий, зовнішньо/політичний
Г високо/авторитетний, різко/виявлений, багато/дітний, вісімнадцяти/градусний.

5. Через дефіс пишуть усі складні прикметники в рядку

А важко/хворий, світло/голубий, фізико/географічний, південно/східний
Б багато/тисячний, великий/превеликий, військово/морський, віта/поштовий
В середньо/вічний, суспільно/корисний, контрольно/вимірювальний, віце/президентський
Г суспільно/політичний, радий/радісінький, вест/індійський, вантажно/розвантажувальний.

6. Усі складні слова треба писати через дефіс у рядку

А медико/генетичний, військово/зобов’язаний, мінерально/сировинний, внутрішньо/заводський
Б військово/спортивний, воєнно/стратегічний, навчально/виробничий, гіркувато/солоний
В вузько/діалектний, науково/експериментальний, загально/народний, генерал/губернаторський
Г лірико/драматичний, гостро/критичний, 10-поверховий, державно/монополістичний.

7. Усі складні прикметники треба писати окремо в рядку

А суспільно/політичний, емоційно/оцінний, тридцяти/тисячний, електронно/обчислювальний
Б яскраво/зелений, егоїстично/налаштований, високо/поважний, південно/український
В діаметрально/протилежний, об’єктивно/оцінний, зовні/спокійний, суспільно/шкідливий
Г легко/атлетичний, різко/окреслений, суспільно/корисний, суспільно/необхідний.

8. Усі складні слова потрібно писати через дефіс у рядку

А лимонно/жовтий, кам’янець/подільський, теоретико/пізнавальний, прямо/лінійний
Б ртутно/кварцевий, плодово/ягідний, північно/західний, пустельно/піщаний
В північно/східний, плодово/овочевий, оздоровчо/спортивний, гірко/солоний
Г міжнародно/правовий, культурно/технічний, кредито/спроможний, давно/минулий.

9. Усі складні прикметники треба писати разом у рядку

А праце/здатний, радіо/технічний, народно/поетичний, п’ятсот/тридцяти/тисячний
Б вагоно/ремонтний, південно/американський, літературно/художній, п’яти/гранний
В високо/моральний, науково/обґрунтований, масово/політичний, п’яти/мільйонний
Г старо/слов’янський, три/денний, мовно/літературний, відео/технічний.

10. Усі прикметники написано правильно в рядку

А столярномеханічний, сільськогосподарський, старослов’янський, східноєвропейський
Б сан-франциський, свіжозрубаний, соціал-демократичний, сліпоглухонімий
В тихий-тихесенький, Т-подібний, трьох-мільйонний, податкоспроможний
Г щонайсильніший, чотирьох-актний, народно-визвольний, податково/фінансовий.

6-Б - українська мова


Тема: Написання складних прикметників разом і через дефіс. Тренувальні вправи.


1. Утворити складні прикметники.

Людина з доброю душею .
Листя світле і зелене .
Небо світле і блакитне.
Людина,що любить волю.
Заклад навчальний і виховний .
Завод молока і м'яса.
Народ кримських татар.
Техніка сільського господарства.

2. Записати слова за алфавітом, знявши риску.  
Абстрактно/конкретний, абсолютно/чистий, багато/віковий, багряно/ синій, березово/сосновий, вершково/шоколадний, взаємно/корисний, вибухо/небезпечний, десяти/поверховий, економіко/правовий, естрадно/цирковий, загально/відомий, книго/друкарський, криво/ногий, курортно/санаторний, лісо/степний, широко/листий, художньо/поетичний, соціально/активний, світло/брунатний.


8-А - українська мова

Тема: Відокремлені члени речення.

1. Повторіть, ще раз перегляньте правила, що стосуються відокремлених членів речення (с.144 підручника).

2. Виконайте варіант Б вправи 314 письмово в зошитах.


6-А - українська література.
Тема: "Тореодори з Васюківки" В.Нестайка.

1. Дочитайте до кінця (с.153) уривки з повісті.
2. Розкажіть, будь ласка, письмово в зошитах, якими ви побачили головних персонажів Яву і Павлушу. Що вам у них сподобалось, що ні. Чому навчає цей твір? Чи схожі хлопчаки 20-го століття на сучасних?


Немає коментарів:

Дописати коментар