пʼятницю, 20 березня 2020 р.

Четвер, 19.03.2020 

1. 5-А - українська мова

Тема:  Другорядні члени речення. Додаток. Тренувальні вправи.

1. Повторити, що таке додаток, як він підкреслюється.

2. Перепишіть речення, підкресліть у них граматичну основу, додаток.

Знову наш малий Микола став збиратися до школи. Олівця поклав він в сумку, книги, ручку, зошит, гумку, м’яч, перо, граблі, подушку, пиріжок, м’яку пампушку, ще стільця, стола і парту, і географічну карту. Сів Микола, дума думку: «Чи усе поклав у сумку?» (За Н.Кир’ян.) А чи чули ви про зайця, що нічого не боявся? Лиш боявся він лисиці, а у темряві копиці, ще з рушницями людей і малесеньких дітей. Ще боявся він хрущів, ще шипшинових кущів, ще корови та сови, ще високої трави. (Л.Талалай.)

2. 5-Г -українська мова.Тема: Другорядні члени речення. Означення.

1.За посиланням перегляньте відеоурок до 5 хвилини 46 секунди. (усе, що стосується означення)https://www.youtube.com/watch?v=dK5cOvl2hyU&list=LLdvkyZ5Myokc9Cn1LF-FtKA&index=735/

2. Прочитайте правила на с.152 підручника. Вивчіть, що таке означення, на які питання відповідає, як підкреслюється.
3. Домашня робота: вправа 408 (І і ІІ завдання) письмово в зошитах.


3. 8-Б - українська мова.

Тема: Складання та розігрування діалогу-розпитування (типу телефонної розмови) з використанням вставних слів.

 1. Зверніть увагу на слово «діалог». Ми вже з вами працювали над складанням діалогів. Вчили розділові знаки, які ставляться при ньому.   Пригадаймо,  усно відповідаючи на запитання.

      Що таке діалог? (Це розмова двох чи більше осіб)
   - З чого складається діалог? кладається із взаємопов'язаних реплік співрозмовників)
     –       Як називаються висловлювання учасників? (реплікою)
     –   Які особливості запису реплік? (Кожна нова репліка іншого мовця записується з нового рядочка. Запис починається з тире)
     –   Як оформляємо репліку, у якій є слова автора? (Так, як і при прямій мові, розділові знаки зберігаються: двокрапка після слів автора, якщо вони стоять перед діалогічною реплікою; кома, тире, якщо слова автора стоять після діалогічної репліки).

2.  Складіть діалог-розпитування чи домовляння (за вибором) на 10-12 реплік. Запишіть у зошити.

1 варіант – про домашнє завдання з української літератури (розпитування).
2 варіант – передати рідним, що завтра буде відкритий урок і потрібно прийти у святковому одязі (домовляння).
 

4. 6-А - українська література.
Тема: Смішне і комічне у повісті В.Нестайка "Тореодори з Васюківки".

1. Прочитайте статтю "Комічне. Засоби творення комічного" с. 155-156 підручника.

Випишіть у зошити, що таке "комічне" (останнє речення першого абзацу статті).

2. Читати с.142 - 147 підручника.


5. 6-А, 6-Б - українська мова.
Тема:  Прикметник. Тренувальні вправи.

Виконайте тести:

1. Повнозначна частина мови, яка виражає ознаку або властивість предмета, називається:
 а) іменником;
 б) прикметником;
 в) числівником;
 г) займенником.
2. Виділіть рядок, у якому всі слова — прикметники.
 а) Столик, широкий, далекий, зроблений;
 б) денний, ясен, красен, ясень;
 в) близький, жорстокий, салатовий, міський;
 г) великий, цегляний, колючий, прив'ялить.
3. Позначте рядок, у якому всі слова — відносні прикметники.
 а) Кислий, вовняний, мамина, вечірня;
 б) міський, полтавський, шкільний, лісовий;
 в) дерев'яний, ясний, батьківський, солов'їний;
 г) літній, вечірній, молочний, білий.
4. Виділіть речення, у якому прикметник виступає присудком.
 а) Ой високо в яснім небі сонце стало (Леся Українка).
 б) Знов я юний-юний і веселий знов (В. Сосюра).
 в) Реве та стогне Дніпр широкий (Т. Шевченко).
 г) Садок вишневий коло хати, хрущі над вишнями гудуть (Т. Шевченко).
5. Які ступені порівняння мають прикметники?
 а) Простий і складний;
 б) вищий і найвищий;
 в) якісний і відносний;
 г) повний і короткий.
6. Виділіть рядок, у якому всі слова — прикметники м'якої групи.
 а) Правильні, зимні, суботні, древні;
 б) торішні, західні, присутні, могутні;
 в) художні, ближні, середні, нижні;
 г) братні, вологі, терпкі, достатні.
7. Прикметник — це повнозначна частина мови, яка:
 а) має значення предметності;
 б) означає кількість предметів або їхній порядок при лічбі;
 в) виражає ознаку або властивість предмета;
 г) вказує на предмети, ознаки, кількість, але не називає їх.
8. Визначте речення, у якому вжито прикметник.
 а) Коли йде дощ, жайворонок сідає на гніздо й закриває пташеняток крильцями (Ю. Збанацький).
 б) Тимко з Віктором стали такими друзями, що й водою не розіллєш (Ю. Збанацький).
 в) Широка ріка, могутня в дні весни, швидко несла свої води (В. Собко).
 г) Козак чув, либонь, у тиші, як бруньки бубнявіють, як росте полин (О. Ільченко).
9. Позначте речення, у якому вжито відносний прикметник.
 а) На просторому майдані людно, мов на ярмарку (А. Шиян).
 б) Горить-палає рожевий ранок (С. Васильченко).
 в) Пишається над водою червона калина (Т. Шевченко).
 г) Мир утихав після денної праці (Панас Мирний).
10. На які групи поділяються прикметники?
 а) Вищу й найвищу;
 б) тверду й м'яку;
 в) просту й складну;
 г) повну й коротку.
11. Позначте рядок, у якому всі слова — прикметники твердої групи.
 а) Дорожні, довколишні, братні, ранні;
 б) художні, освітні, порожні, зовнішні;
 в) городні, внутрішні, середні, завтрашні;
 г) досвідчені, природні, дотепні, каламутні.

Немає коментарів:

Дописати коментар