Четвер, 26.03.2020
5-А - українська мова.
Тема: Обставина. Тренувальні вправи.
1. Повторіть, що таке обставина, на які питання відповідає, як підкреслюється.
2. Вправу 102 с. 50 підручника спишіть. Підкресліть у реченнях присудки та обставини. Поставте питання від присудків до обставин письмово. Запам'ятайте: обставини завжди залежать від присудків.
5-Г - українська мова.
Тема: Другорядні члени речення. Тренувальні вправи.
Виконайте тест.
1. Розділ науки про мову, що вивчає
словосполучення і речення, це:
а) синтаксис; б) пунктуація; в) фонетика; г)
лексикологія.
2. Словосполучення складається з:
а) рівноправних слів;
б)
поєднання самостійної частини мови з прийменником;
в) головного слова і залежного;
г) поєднання прийменників і
сполучників.
3. Вкажіть, у якому рядку є тільки словосполучення:
а) зимовий сон; бачить сни; спить міцно; б) зима настала; прийшла несподівано; зустріли радісно;
в) міцний мороз; вітри і
вітренята; пильно придивлялися;
г) блискучий сніг; над деревами; прощалися з сумом.
4. Речення
а) виражає закінчену думку;
б) називає предмет, явище або процес;
в) поєднує в собі два слова: головне і залежне;
г) складається з групи слів.
5. Граматичну основу речення становлять:
а) означення і підмет;
б) присудок і додаток;
в) підмет і присудок;
г) присудок і обставина.
6. У реченні В колиску дар пісень тобі
поклала доля граматична основа:
а) дар пісень; б) поклала доля; в)
поклала в колиску; г)
поклала дар.
7. Вкажіть рядок з односкладним
реченням (реченням, у якому є лише підмет або лише присудок):
а) Літо дбає, зима споживає.
б) Люблю печальну осінь в ріднім краї.
в) Хто не жалує тварини, не пожалує й людини.
г) Випав сніг – бережи
ніг.
8. Другорядні члени речення – це
а) підмет, присудок, обставина;
б) означення, обставина, присудок;
в) означення, додаток, обставина;
г) підмет, додаток, присудок.
9. Вкажіть
речення, у якому є всі другорядні члени:
а) Сонце золотило далекі пагорби.
б) Верхівки сосен у лісі світилися сонячним
багрянцем.
в) Рідні пісні навіювали спомини.
г) Змалку треба шанувати рідну мову,
народну пісню.
10. За метою
висловлювання речення бувають:
а) розповідні, питальні, окличні;
б) розповідні, питальні, спонукальні;
в) розповідні, питальні, складні;
г) розповідні, окличні, спонукальні.
11. Виконайте
синтаксичний розбір речень (підкреслити в реченнях усі члени):
а) Сивенький вечір стукає у двері.
б) Рожева хмарка в срібній оболонці на
обрії розрослась.
Ця робота є важливою. Поставтеся до неї, будь ласка, серйозно і відповідально. Прошу вас відправляти мені файли, які б дивилися прямо на мене, а не вбік.
Дякую.
6-А, 6-Б - українська мова.
Тема: Повторення вивченого про прикметник.
1. На с. 165 -166 розгляньте послідовність розбору прикметника як частини мови (ми розбирали з вами свого часу іменник. Пригадайте).
2.Виконайте вправу 370 (власне речення знаходяться на с.166).
Немає коментарів:
Дописати коментар