пʼятницю, 27 березня 2020 р.

Четвер, 26.03.2020

5-А - українська мова.

Тема: Обставина. Тренувальні вправи.

1. Повторіть, що таке обставина, на які питання відповідає, як підкреслюється.

2. Вправу 102 с. 50 підручника спишіть. Підкресліть у реченнях присудки та обставини. Поставте питання від присудків до обставин письмово. Запам'ятайте:  обставини завжди залежать від присудків.


 5-Г - українська мова.

Тема: Другорядні члени речення. Тренувальні вправи.


Виконайте тест.

1. Розділ науки про мову, що вивчає словосполучення і речення, це:
    а) синтаксис;    б) пунктуація;    в) фонетика;    г) лексикологія.
                                                                      
2. Словосполучення складається з:
а) рівноправних слів;   
б) поєднання самостійної частини мови з прийменником;
в) головного слова і залежного;       
г)  поєднання прийменників і сполучників.

3. Вкажіть, у якому рядку є тільки словосполучення:
а) зимовий сон; бачить сни; спить міцно;                                                                      б) зима настала; прийшла несподівано; зустріли радісно;                                      
в) міцний мороз; вітри і вітренята; пильно придивлялися;
г) блискучий сніг; над деревами; прощалися з сумом.

4. Речення
а) виражає закінчену думку; 
б) називає предмет, явище або процес;
в) поєднує в собі два слова: головне і залежне;          
г) складається з групи слів.

5. Граматичну основу речення становлять:
 а) означення і підмет;                                                       
б) присудок і додаток;
в) підмет і присудок;                                                       
г) присудок і обставина.

6. У реченні В колиску дар пісень тобі поклала доля  граматична основа:
 а) дар пісень;   б) поклала доля;   в)  поклала в колиску;  г) поклала дар.

7. Вкажіть рядок з односкладним реченням (реченням, у якому є лише підмет або лише присудок):
а) Літо дбає, зима споживає.                 
б) Люблю печальну осінь в ріднім краї.
в) Хто не жалує тварини, не пожалує й людини.      
г) Випав сніг – бережи ніг.

8. Другорядні члени речення – це
а) підмет, присудок, обставина;                    
б) означення, обставина, присудок; 
в) означення, додаток, обставина;                
г) підмет, додаток, присудок.

9. Вкажіть речення, у якому є всі другорядні члени:
а) Сонце золотило далекі пагорби.                                                                              
б) Верхівки сосен у лісі світилися сонячним багрянцем.
в) Рідні пісні навіювали спомини.                                                             
г) Змалку треба шанувати рідну мову, народну пісню.

10. За метою висловлювання речення бувають:
а) розповідні, питальні, окличні;               
б) розповідні, питальні, спонукальні;
в) розповідні, питальні, складні;               
г) розповідні, окличні, спонукальні.

11. Виконайте синтаксичний розбір речень (підкреслити в реченнях усі члени):
а) Сивенький вечір стукає у двері. 
б) Рожева хмарка в срібній оболонці на обрії  розрослась.

Ця робота є важливою. Поставтеся до неї, будь ласка, серйозно і відповідально. Прошу вас відправляти мені файли, які б дивилися прямо на мене, а не вбік.
Дякую.

6-А, 6-Б - українська мова.

Тема: Повторення вивченого про прикметник.


1. На с. 165 -166 розгляньте послідовність розбору прикметника як частини мови (ми розбирали з вами свого часу іменник. Пригадайте).
2.Виконайте вправу 370 (власне речення знаходяться на с.166).

6-А - українська література

Тема: Ярослав Стельмах. Основні відомості про письменника.Повість "Митькозавр із Юрківки, або химера лісового озера".

1. Прочитайте відомості про Я.Стельмаха на с.157 підручника.2. Читати повість  (с.157-164 підручника).


8-Б  - українська мова

Тема: Відокремлені члени речення.


1. Повторіть, ще раз перегляньте правила, що стосуються відокремлених членів речення (с.144 підручника).

2. Виконайте варіант Б вправи 314 письмово в зошитах.






Немає коментарів:

Дописати коментар